امام جمعه قم خدمت در برگزاری انتخابات و اِعمال حق مردم را از پاک‌ترین و زیباترین خدمت‌ها دانست و گفت: انتخابات از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 01 March 2024

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود:شکوه حضور ملت ایران، انقلابی را پدید آورد و رهبری حضرت امام(ره) معادله‌های جهان را تغییر داد.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را فوق تصور توصیف کرد و گفت: نباید به دلیل برخی مشکلات که باید برای رفع آنها نیز تلاش کرد، این همه عظمت و شکوه و افتخار انقلاب اسلامی و عظمت ملت ایران در داخل و خارج را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین اضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب شما مردم و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ، صندوق رای و بازگشت حق انتخاب به مردم بود، این را نباید به هیچ بهانه‌ای کنار گذاشت، هیچ عذری پذیرفته نیست.

اعرافی، استیفای حق مردم را یک وظیفه اسلامی، انقلابی، ملی و ایمانی دانست و گفت: ملت ایران به یاری خدا امروز هم یک فصل جدیدی را رقم زده، و افتخار بزرگی را نیز به وجود خواهند آورد.

خطیب قم گفت: تا پایان وقت رای گیری همه ما موظف هستیم که علاوه بر شرکت، دیگران را نیز ترغیب کنیم، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، همه باید برای این مساله تلاش کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین تاکید کرد: جهانیان بدانند، ملت شریف و بزرگ ایران به فضل خداوند در صحنه‌های گوناگون حاضر خواهد بود، و در صحنه انتخابات هم امیدهای دشمان اسلام و ایران را ناامیدی می‌کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساله فلسطین را نیز نباید فراموش کنیم‌ اظهار کرد: ۵۰‌هزار نفر را در یک سرزمین قتل عام کردن، جز اینکه وجدان قدرت‌های استکباری مسخ شده، معنای دیگری ندارد.

وی در ادامه افزود: مردمان زیادی از وجدان سالم انسانی فاصله گرفته‌اند، حاکمان عرب و جهان اسلام در خواب خرگوشی رفتند، برخی نیز خائن به آرمان فلسطین، اسلام و محور مقاومتند.

اعرافی گفت: این قتل عام، فساد روی زمین و این آدم‌کشی بی‌سابقه که به تمام معنا جان‌سوز است، باید تمام وجدان بشریت را بیدار کند.

امام جمعه قم همچنین خطاب به دولت‌های عرب و جهان اسلام که اکنون با اسرائیل غاصب ارتباط دارند گفت: وای بر شما که به آرمان اسلام و مصالح عالی اُمت اسلام و جهان اسلام و جهان عرب خائن هستید.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه سخنان، آدم‌کشی و درندگی رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: محور مقاومت این جور جانفشانی کند و شما نه تنها خاموش باشید بلکه پنهان و آشکار با دشمنان اسلام همراهی کنید، این قابل قبول نیست.

وی در بخش پایانی سخنان یادآور شد: آمریکا نیز امروز بداند که این آدم‌کشی در پرونده شما ثبت شد، قلب‌های جهان اسلام از شما متنفر است، و به کمک خداوند روزی زنجیره مقاومت و امت اسلام، انتقام این آدم‌کشی را از شما آدم‌کشان جهان خواهد گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار